Sejuk Relief Sore - The Power of Ice

Sejuk Relief Sore - The Power of Ice

Ia boleh menjadi sangat memalukan apabila anda sentiasa mengalami masalah ini. Jika anda sedang mencari ke hadapan untuk acara khas, kemungkinan anda boleh berakhir dengan betul apabila anda memerlukannya sekurang-kurangnya. Mereka adalah gatal, hodoh dan menyakitkan, sering berpanjangan sehingga dua minggu. Malangnya, jika anda sedang mencari untuk melegakan sakit sejuk kekal, anda tidak akan dapat mencari satu.

Anda bagaimanapun boleh, mendapatkan bantuan sakit sejuk melalui pelbagai kaedah termasuk lebih ubat-ubatan kaunter, ubat-ubatan preskripsi dan rawatan rumah semula jadi.

Jika anda tidak mengambil apa-apa vitamin tambahan, ia mungkin masa yang baik untuk memulakan, kerana ini boleh membantu mencegah keadaan ini daripada membangunkan di tempat pertama. Pilihan lain untuk melegakan sakit sejuk termasuk ubat semula jadi yang boleh mengurangkan jangkitan, meningkatkan kelajuan penyembuhan, melegakan kesakitan dan mengurangkan tempoh di mana kudis sejuk dapat dilihat.

Jika anda telah cuba di kaunter dan preskripsi ubat-ubatan untuk melegakan sakit sejuk, maka anda mungkin tidak menyedari ubat yang paling murah dan paling mudah untuk digunakan - ais!

Manfaat ais

Jika anda memohon ais ke kawasan itu apabila anda mula merasakan sensasi kesemutan, anda sebenarnya boleh menghalang mereka daripada menjadi lebih teruk. Mereka akan tetap muncul, namun mereka tidak akan berkembang dan merebak seluas mereka akan tanpa rawatan ini. Ingat untuk mengambil tindakan segera.

Jika anda boleh, memohon ais ke kawasan itu selama kira-kira 10-15 minit setiap jam yang anda boleh. Adalah dipercayai bahawa menggunakan ais boleh menggalakkan pembiakan virus dan boleh menolak semula ke dalam hibernasi.

Ais juga boleh mengurangkan beberapa bengkak dan kesakitan yang dikaitkan dengan keadaan ini dan boleh mempercepatkan masa yang diambil untuk pulih dan menghilangkan luka-luka.

Jika kiub ais tidak melakukan silap mata tersebut untuk anda, pertimbangkan menggabungkan dengan satu lagi ubat semula jadi. Satu idea adalah untuk membekukan beg teh dan menggunakan ini pada kulit yang dijangkiti. Satu beg teh akan melegakan kulit dan bekerja pada menekan virus itu kerana ia mempunyai ciri-ciri anti-virus sesuai untuk melegakan sakit sejuk dan pencegahan.

Selepas anda telah merawat jangkitan dengan ais, pertimbangkan untuk menggunakan alkohol langsung pada sakit kering ia keluar dan mempercepatkan proses penyembuhan. Ais boleh digunakan dalam kombinasi dengan banyak ubat semula jadi yang lain untuk memberikan kelegaan sakit sejuk. Semua orang akan bertindak balas terhadap rawatan yang berbeza dan itulah sebabnya ia adalah satu keputusan yang bijak untuk mencuba seberapa banyak yang anda boleh sehingga anda mencari satu yang betul untuk anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar