Anemia - Semasa Hamil dan Daripada Kehilangan Darah berat

Anemia - Semasa Hamil dan Daripada Kehilangan Darah berat

Adakah anda merasa letih sepanjang masa, sedikit tercungap-cungap dan orang mengatakan anda kelihatan pucat? Mungkin anda adalah sedikit anemia. Saya telah memberi tumpuan dalam artikel ini pada anemia yang boleh berlaku semasa hamil tetapi anda juga boleh mempunyai anemia jika anda mempunyai tempoh berat. Jika itu yang terjadi - jangan baca untuk bahagian mengenai ubat kerana terdapat beberapa cadangan yang indah di sana yang saya tahu akan membantu kembali tenaga anda.

BEBERAPA MAKLUMAT PERUBATAN
Anemia tidak dengan sendirinya diagnosis, sebaliknya ia adalah tanda-tanda kolektif penyebab, yang mesti dicari.

Semasa hamil, anemia adalah yang paling biasa dalam trimester kedua, kerana jumlah badan darah, beredar dalam sistem, telah meningkat sebanyak 25% - terutamanya disebabkan oleh peningkatan dalam plasma darah dan bukan sel-sel merah (atau putih). Walau bagaimanapun, kerana kandungan hemoglobin (besi) yang statik, hasilnya adalah penurunan keseluruhan besi sebanyak 20% per liter darah.

Apabila ini berlaku semasa hamil ia dipanggil anemia fisiologi. Walaupun ia tidak mungkin membahayakan bayi yang sedang membangun - kerana ia memastikan ia mendapat semua nutrien yang perlu mengorbankan ibu - dia bagaimanapun mesti berwaspada terhadap kehilangan sumber besi berharga. Tahap besi yang mencukupi juga penting untuk tenaga kerja, kerana ia mengurangkan risiko pendarahan selepas bersalin atau jangkitan.

Gejala anemia adalah:

- Keletihan
- Rasa hendak pitam
- Denyutan jantung yang cepat
- Sesak nafas
- Pucat kulit
- Pucat gusi dan dalam mata tudung yang lebih rendah

Kadang-kadang mengidam makanan yang luar biasa dikenali sebagai pica hadir, seperti untuk makan kotoran, arang batu, ais atau rambut. Dalam beberapa gangguan jarang mungkin ada bengkak pergelangan kaki atau bengkak, demam kuning, kecacatan tulang atau ulser kaki.

PEMAKANAN

- Daging merah tanpa lemak adalah besi yang paling mudah diserap membawa makanan.

- Makan banyak sayur-sayuran berdaun hijau kecuali bayam atau selada air kerana ini adalah terlalu berasid dan oleh itu sukar untuk menyerap.

- Makan kubis, prun, kismis, buah tin, aprikot, telur, rumpai laut dan pasta gandum dan roti. Semua mengandungi jumlah yang baik daripada besi.

- Teh Jelatang adalah tinggi dengan zat besi dan boleh diambil dengan selamat mabuk semasa mengandung.

TAMBAHAN

Kehamilan, tidak secara automatik mengambil suplemen zat besi melainkan anemia kekurangan zat besi telah didiagnosis dan makanan tambahan yang ditetapkan oleh doktor anda. Sebabnya ialah bahawa besi berlebihan membesarkan sel-sel darah merah mewujudkan keadaan yang dipanggil macrocytosis - mereka mungkin terlalu besar untuk melalui bayi dan ibu sistem peredaran darah; dengan itu menafikan bayi nutrien yang amat diperlukan dan menyebabkan pertumbuhan terbantut.

Walau bagaimanapun jika anda sudah mengambil suplemen zat besi maka anda perlu mengambil dengan vitamin C (3000 - 10,000mg - untuk usus toleransi.) Kerana ini membantu tubuh untuk menyerap mineral. Apabila pada zat besi, sembelit sering masalah supaya meningkatkan makanan serat kaya dan minum cecair tambahan.

Antasid juga boleh menjejaskan penyerapan besi.

Vitamin A pengambilan adalah disyorkan. Jumpa doktor anda walaupun sebelum memulakan suplemen semasa mengandung.

Sebuah hati tambahan mentah ekstrak 500mg dua kali sehari mengandungi semua unsur-unsur yang diperlukan untuk pengeluaran sel darah merah.

Vitamin B12 makanan tambahan mingguan atau suntikan boleh ditetapkan bagi anemia.

Vitamin kumpulan B bekerja lebih baik jika diambil bersama-sama supaya memastikan anda mengambil B kompleks setiap hari.

Mengurangkan penggunaan teh dan kopi semasa hamil kerana asid tanic dan polifenol dalam penyerapan kopi besi blok.

CADANGAN HOMEOPATHIC

Ferrum Metallicum

Adakah anda merasa pucat, sejuk dan wan .. tetapi seolah-olah curahan mudah? Yang penat selepas hanya sedikit senaman? Cepat marah dan tidak boleh menanggung bunyi yang kuat? Adakah anda hilang selera makan anda dan kemudian tiba-tiba mendapatkan sangat lapar? Tetapi kemudian, selepas anda makan hanya sedikit - anda berasa kenyang?

Sejuk, lembab dan dingin dan sesak nafas? Anda juga mungkin mempunyai sakit kepala mengetuk sekali-sekala? anda perlu Ferr Met!

Ferr Met merupakan ubat yang membantu tubuh untuk menyerap zat besi daripada makanan jadi yang ideal untuk mengambil bersama makanan tambahan, atau jika gejala-gejala tidak berlebihan, dan anda tidak hamil - ia boleh diambil semata-mata. Ferr Met boleh dibeli sebagai tisu Scheussler Garam, Ferr MET atau di salah satu gabungan mereka.

Calcarea Phosphoricum: Ini adalah Scheussler tisu Garam, CALC Phos. Kami menggunakan ia paling kerap selepas penyakit akut, semasa waktu pemulihan dan selepas bersalin. Tetapi ia boleh ditunjukkan semasa hamil jika anda berasa letih, benci mendapat sejuk atau lembap, walaupun pergi di luar dalam cuaca basah. Anda menangkap sejuk dengan mudah dan kelihatan pucat. Emosi anda merasa cemas dan tidak puas hati, rungutan dan mengadu, lembap dan resah, tidak boleh berfikir! dan lebih teruk jika anda cuba.

Cinchona: Kadang-kadang dikenali sebagai China, ini adalah salah satu 'ini Benar-benar boleh dipercayai saya. Gambar adalah kuat sehingga anda tidak boleh ketinggalan. Ia mempunyai semua kelemahan dan keletihan kami menjangka untuk melihat dalam anemia, dan penyebaban utamanya adalah kehilangan cecair badan, seperti (tempoh berat) darah. Mental bersikap tidak peduli dan dispondent sedikit, rasa sejuk dan lembab dan dingin, sesak nafas dan sakit kepala; tetapi gejala-gejala perut yang benar-benar menentukan keperluan untuk ubat ini. Anda berasa sangat dahaga .. hanya tidak boleh kelihatan untuk minum cukup, dan anda mempunyai banyak angin, sangat farty .. perut anda terasa kembung dan anda mempunyai beberapa rasa sakit di sendi dan bengkak di sekitar buku lali. Hanya letih, lesu, letih ..

Helonias: Rasa lemah, sakit belakang, mengheret dan letih. Adakah bahagian bawah abdomen anda berasa tidak selesa? Anda perlu menjadi sibuk sepanjang masa, hanya untuk menjaga diri dari perasaan begitu daripada pelbagai? Jika anda mempunyai sejarah tempoh berat dan berasa didorong untuk menjaga 'di mana sahaja .. ini mungkin apa yang anda perlukan untuk bosy anda diimbangi semula.

Saya berharap anda telah menemui wajah ini ringkas anemia dan beberapa langkah yang mungkin membantu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar