Apple Cider Vinegar dan bawang putih - Tidak Hanya Untuk Memasak Lagi!

Apple Cider Vinegar dan bawang putih - Tidak Hanya Untuk Memasak Lagi!

Ia hanya dalam seratus tahun yang lalu bahawa ubat-ubatan telah besar-besaran yang diperbuat daripada bahan-bahan sintetik. Berabad-abad lamanya, pengamal perubatan di semua bahagian dunia bergantung kepada cara perubatan semula jadi berdasarkan apa yang ada di sekeliling mereka. Bahan-bahan ini adalah terutamanya makanan atau tumbuhan (herba) berasaskan. Dengan adanya sains moden, kini kita telah dapat menentukan bahan-bahan aktif dalam banyak makanan atau herba ubat digunakan sepanjang zaman dan mengasingkan mereka. Saya akan berkongsi dua penyelesaian yang mudah dan mudah didapati penyembuhan semula jadi anda boleh menggunakan hari ini untuk meringankan beberapa aduan yang sama.

Apple Cider Cuka (juga dikenali sebagai ACV) telah wujud selama berabad-abad. Ia ditapai jus epal, di mana gula dalam jus telah ditukar kepada asid asetik. Unpasteurized, tidak ditapis ACV dijual di kedai-kedai makanan kesihatan dan beberapa barangan runcit utama dan mengandungi mendapan coklat dipanggil "Ibu semua Cuka" (bakteria asid asetik) - tetapi tidak dapat dimatikan - itulah bahan yang baik!

o Diabetes dan kawalan gula dalam darah - 1-2 sudu ACV bercampur-campur dalam secawan air sebelum makan membantu meningkatkan sensitiviti insulin dan glukosa darah kawalan dalam pesakit kencing manis.

o Tekanan darah tinggi (hipertensi) - Mekanisme yang tepat adalah tidak jelas, tetapi ia telah dicadangkan bahawa ACV boleh bekerja dengan meningkatkan oksida nitrik yang melegakan saluran darah; atau ia boleh menghalang enzim yang dipanggil angiotensin converting enzyme daripada membuat angiotensin II - bahan kimia yang constricts saluran darah dan meningkatkan tekanan darah.

o Jerawat - Gunakan topically (memohon terus kepada jerawat dengan bola kapas) atau minum setiap hari (1-2 sudu besar dicampur dalam secawan air). Ini mengubah pH kulit dan / atau badan untuk mengurangkan jerawat. Juga kaya dengan asid alpha-hydroxy - bahan yang sama yang terdapat dalam sangat mahal krim anti-penuaan untuk mengurangkan kedutan dan terkelupas kulit.

o Berat Badan - mekanisme yang tepat tidak jelas, tetapi saya hipotesis, seperti dalam kes pesakit kencing manis, ACV diambil sebelum makan mengurangkan insulin dan gula darah tahap yang membolehkan kurang kalori karbohidrat kepada shuttled kepada sel-sel untuk disimpan sebagai lemak. Sekali lagi, ini hanya spekulasi peribadi saya, tetapi terdapat banyak penyokong yang bersumpah dengan ACV untuk mengurangkan berat badan!

Bawang putih adalah satu lagi tumbuhan yang telah digunakan selama berabad-abad dengan sifat penyembuhan. Ia mempunyai ciri-ciri anti-bakteria dan anti-kulat yang kuat. Ini adalah kerana dua komponen: allicin dan sulfur (diallyl sulfida). Kandungan sulfur juga apa yang memberi bawang putih bau yang kuat dan reputasi tradisional untuk menjaga Vampire di teluk. Bawang putih boleh diambil dalam bentuk tambahan, dan sudah tentu digunakan dalam masakan. Jika anda tidak mahu makan banyak bawang putih setiap hari, makanan tambahan adalah cara yang mudah untuk mengambil kuantiti terapeutik tanpa nafas yang buruk!

o Common sejuk dan selesema - hartanah yang kuat anti-bakteria dan antibiotik dalam bawang putih boleh membantu mencegah selesema sejuk dan bersama. Walaupun antibiotik / anti-bacterials tidak memberi kesan kepada virus secara langsung, terdapat bukti yang menunjukkan bahawa sebatian lain dalam bawang putih adalah penggalak imun yang kuat untuk membolehkan pertahanan badan anda melawan virus itu mungkin terdedah kepada.

o Kolesterol tinggi - sebagai tambahan kepada ciri-ciri anti-bakteria / antibiotik, bawang putih juga antioksidan yang kuat. Hartanah ini mungkin menghalang LDL (lipoprotein ketumpatan rendah - yang dipanggil "kolesterol jahat") daripada pengoksidaan dan mewujudkan plak yang boleh menyumbat arteri yang membawa kepada aterosklerosis.

o kaki atlet - Gunakan bawang putih dihancurkan mentah, atau jus bawang putih, terus ke kawasan yang terjejas. Sifat-sifat antibiotik dan anti-kulat yang kuat dalam bawang putih akan membunuh kulat dan membolehkan kulit untuk sembuh. Gunakan untuk beberapa hari selepas simptom penyakit kaki makan air hilang untuk memastikan semua kulat dibunuh.

Seperti yang anda lihat dari kedua-dua contoh mudah, bahan-bahan biasa yang anda mungkin ada di dapur anda sekarang membantu beberapa masalah. Terdapat ubat penyembuhan semulajadi untuk hampir setiap isu kesihatan. Saya menggalakkan anda untuk melakukan penyelidikan anda sendiri dan mengetahui apa yang mungkin memberi manfaat kepada anda!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar