Belly Dancing - Cara Fun Baru Simpan Fit

Belly Dancing - Cara Fun Baru Simpan Fit

Untuk banyak orang tarian gelek arwah imej Timur Tengah wanita mistik menari di sekitar dalam tudung dan pakaian sequin disemat. Dan manakala pakaian berwarna-warni telah menangkap imaginasi wanita di dunia barat, tarian gelek juga pantas menjadi cara addictively menyeronokkan untuk bertemu orang baru dan kekal cergas.

Sepanjang barat dan terutamanya di Amerika Syarikat dan UK kini terdapat banyak pertubuhan dan jurulatih individu yang menawarkan pelajaran tarian gelek. Kumpulan tarian gelek yang tumbuh sehingga seluruh dan terdapat peningkatan dramatik dalam perbuatan tarian gelek di kelab-kelab dan untuk majlis persendirian.

Di sesetengah kawasan anda akan mencari kumpulan-kumpulan tarian gelek dan puak tarian gelek penghormatan bertindak semua bersaing untuk penonton dan tempat. Jadi mengapa tarian tertentu ini cepat menjadi sangat popular, dan bukan hanya dengan wanita?

Jawapannya ialah sosial tempat kejadian, menyeronokkan dan kecergasan. Ini serupa dengan sebab-sebab mengapa orang beramai-ramai mereka menyertai kelas tarian baris dalam beberapa dekad yang lalu. Menyeronokkan ini adalah untuk berpakaian dalam koboi atau pakaian cowgirl dan tarian sebagai satu pasukan. Begitu juga dengan kumpulan tarian gelek, hanya pakaian adalah lebih berwarna-warni.

Bertentangan dengan kepercayaan popular, anda tidak perlu untuk mempunyai perut yang besar atau menggeleber untuk melaksanakan tarian ini. Gerakan-gerakan yang tertumpu pada pinggul dan bahagian bawah belakang dan di dalamnya terletak manfaat kesihatan melaksanakan rutin ini. Ramai orang, biasanya di kemudian hari, akan mengalami masalah dengan punggung dan kawasan di belakang yang lebih rendah mereka, jadi latihan ini adalah hanya apa yang doktor mengarahkan.

Faedah-faedah lain termasuk yang lebih, di seluruh toning badan dan unsur aerobik tarian membantu untuk meningkatkan kadar metabolik dan darah edaran. Ia juga akan membantu sesiapa sahaja yang mengalami kekejangan pada otot dan sendi. Secara amnya, mana-mana pergerakan fizikal badan, seperti dalam tarian, adalah lebih baik untuk kesihatan anda daripada tiada langsung.

Ramai di antara kita menghabiskan terlalu banyak masa duduk di hadapan komputer dan kereta memandu, sehingga beberapa jam seminggu menghabiskan menari telah mendapat menjadi hampir sebagai baik sebagai bersenam di gym.

Sebelum anda mempertimbangkan untuk menyertai kelas, anda mungkin mahu mencuba pelbagai rutin di rumah pertama. Terdapat beberapa video latihan yang sangat baik mengenai subjek ini sesuai untuk pemula, tahap pertengahan dan lanjutan, dan semua meliputi pelbagai gaya dan teknik.

Jika anda seorang pemalu sedikit dan fikir anda mungkin melakukan perkara yang membodohkan diri sendiri maka pembelajaran di rumah adalah jawapannya. Kemudian apabila anda berasa yakin yang mencukupi, anda boleh menyertai kelab atau kelas di kawasan tempatan anda dan menarik perhatian semua orang dengan kemahiran baru anda dijumpai. Rakan dan keluarga anda akan kagum.

Dan jangan lupa untuk memerhatikan bentuk badan anda meningkatkan sebagai anda kemajuan melalui pelajaran. Tidak ada insentif yang lebih baik untuk terus tarian gelek daripada melihat perubahan dramatik kepada angka dan perasaan anda lebih sihat juga.

Akhir sekali, tarian gelek sesuai untuk wanita semua peringkat umur tetapi ia juga diamalkan oleh lelaki juga. Sekurang-kurangnya ia adalah di Timur Tengah, jadi ia tidak akan lama sebelum orang barat membuat keputusan untuk mendapatkan di atas perbuatan itu. Mengapa tidak mendapatkan lelaki anda yang terlibat sekarang dan menggandakan keseronokan?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar