Sebuah Panduan Ringkas untuk Sepuluh Herba Perubatan

Sebuah Panduan Ringkas untuk Sepuluh Herba Perubatan

Ubat-ubat herba telah digunakan untuk beribu-ribu tahun, dan di bahagian-bahagian dunia mereka masih rawatan ini hanya mudah didapati. Pakar-pakar perubatan moden mengatakan bahawa ubat-ubatan sintetik adalah lebih tinggi daripada herba, kerana mereka dipercayai bebas daripada kekotoran, adalah kekuatan yang diketahui dan kesan, dan lebih stabil.

Apa yang kita perlu sedar adalah bahawa banyak ubat-ubatan hari ini telah diperolehi daripada tumbuhan semula jadi, di mana bahan-bahan yang berkesan telah diasingkan dan diterbitkan semula secara sintetik. Satu contoh yang biasa adalah Aspirin biasa. Prosedur ini tidak mengambil kira interaksi positif kemungkinan bahan-bahan yang banyak dalam tumbuhan dari mana ubat yang diperolehi.

Ubat-ubat herba boleh disediakan dalam beberapa cara; sebagai campuran, decoctions dan sirap, kerana memampatkan dan poultices, atau sebagai minyak, salap dan tinctures. Jenis penyediaan bergantung kepada herba ini dan bagaimana ia digunakan. Berikut adalah beberapa herba perubatan yang paling biasa dan bermanfaat, bersama-sama dengan ciri-ciri yang menenangkan dan menyembuhkan mereka, dan bagaimana mereka perlu bersedia untuk menggunakan:

Aloe: Gunakan gel segar dari daun untuk menenangkan melecur, selaran matahari, scrapes dan untuk mencegah jangkitan. Tidak mengambil ia secara dalaman.

Arnica: Buat berwarna dari kepala bunga, dan memohon sebagai memampatkan untuk melegakan sakit otot dan terseliuh. Bukan untuk kegunaan dalaman.

Calendula: Buat memampatkan dari bunga untuk memohon kepada sengatan, lebam, scrapes dan terbakar. Sebagai salap, ia mempunyai anti-radang, anti-virus, dan kesan anti-bakteria dan berkesan menyembuhkan kulit kering dan menggalakkan penyembuhan luka.

Dandelion: Buat infusi dari daun atau merebus dari akar. Minum 3 kali sehari untuk diuretik dan kualiti julap.

Eucalyptus: Buat infusi dari daun dan menyedut wap untuk melegakan kesesakan dan gejala sejuk lain.

Horehound: Buat infusi dari daun dan minum sehingga tiga kali sehari sebagai ekspektoran An. Ia adalah berkesan dalam merawat batuk, selsema dan pernafasan dan kesesakan paru-paru.

Peppermint: membuat rendaman di dari daun untuk menggunakan decongestant, atau untuk melegakan sakit perut.

Sage: Buat infusi dari daun untuk gejala sejuk dan sakit perut, dan untuk membantu penghadaman.

Thyme: membuat rendaman di dari daun untuk melegakan selsema dan gejala-gejala sejuk.

Valerian: Buat infusi dari akar dan mengambil kira-kira satu setengah cawan untuk menenangkan saraf, melegakan insomnia dan melegakan sakit kepala dan ketidakselesaan haid.

Witch Hazel: Buat merebus daripada daun dan kulit kayu dan menggunakannya sebagai memampatkan untuk sakit sendi, sakit otot, luka, lebam dan gigitan serangga. Ia amat berguna untuk melegakan ruam lampin, buasir luaran dan vena varikos.

Panduan ini adalah untuk rujukan sahaja. Anda harus berjumpa dengan pakar herba berkelayakan untuk maklumat penuh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar