Holy Basil - Mengapa Anda Boleh Perlu ia

Holy Basil - Mengapa Anda Boleh Perlu ia

Hidup di zaman moden, kita sering perlu melihat kepada kebijaksanaan amalan-amalan kuno yang terselamat dalam ujian masa untuk membantu kami dalam mendapatkan kesihatan berseri. Makanan tambahan adalah perlu untuk membantu tabiat pemakanan kita miskin. Kita boleh belajar daripada amalan-amalan kuno yang telah digunakan selama beribu tahun. Basil Suci atau Tulsi seperti yang dikenali dalam perubatan Ayurveda adalah satu herba bernilai penyiasat sebagai sekutu kuat. Ia dianggap Ratu herba, atau ibu perubatan dalam tradisi itu. Tulsi telah diterjemahkan bermaksud "Satu Incomparable" dan gelaran itu menjadi jelas apabila anda mendapati rangkaian meluas penggunaan.

Penyelidikan moden telah menunjukkan bahawa enzim Cox2, yang dicetuskan oleh ketinggian kortisol, boleh mempunyai merosakkan, kesan menghakis pada badan. Penyelidikan Israel Brekhman dalam tahun 1940-an walaupun lewat tahun 1980-an membuktikan bahawa tekanan adalah salah satu daripada mendatangkan keburukan dan menjejaskan terbesar kepada kesihatan. Dia mencipta adaptogen istilah yang merujuk kepada menanam bahan-bahan yang dibenarkan tubuh untuk menyesuaikan diri dengan tekanan yang menaikkan tahap kortisol di dalam badan dengan melindunginya pada tahap sel. Tulsi dianggap bahan adaptogenic. Kita tidak boleh mengelakkan tekanan, tetapi kita boleh melindungi diri kita terhadap alam semula jadi yang merosakkan tahap kortisol yang dibangkitkan dalam sistem kami.

Ia juga berkata, dan saya boleh mengesahkan dari kegunaan peribadi, bahawa ia mempunyai kesan menenangkan pada fikiran. Dalam perubatan Ayurveda Suci Basil dikatakan tumbuhan yang menyebabkan apa pertumbuhan rohani mereka yang menelan ia. Walaupun saya tidak mempunyai cara untuk mengukur tuntutan itu, saya benar-benar boleh mengesahkan keupayaan untuk melegakan dan menenangkan minda itu. Secara saintifik, ini dicapai dengan ursolic sebatian dan asid triterpenoic. Kedua-dua asid melindungi tindak balas sistem imun untuk serangan berterusan terhadap badan kita daripada tekanan.

Holy Basil dilaporkan berharga untuk beberapa cabaran kesihatan. Terdapat kajian yang besar dilakukan di Rusia di mana bahan-bahan adaptogenic, terutama ginseng siberian, digunakan di kilang-kilang auto. Dengan penggunaan harian adaptogens oleh beribu-ribu pekerja, kejadian influenza menjunam. Terdapat bukti bahawa Holy Basil adalah lebih berkuasa sebagai bahan adaptogenic, kemudian Eleutherococcus senticosus, atau ginseng Siberia kerana ia biasanya dipanggil (walaupun bukan ginseng benar).

Penggunaan lain Suci Basil dilaporkan dan faedah adalah untuk stamina yang lebih baik, antioksidan, pengurusan glukosa, ejen detoksifikasi hati, anti kulat, agen sinergi dengan rawatan lain, terutamanya kerosakan radiasi. Ia adalah tahu anti-virus dan ia dilaporkan mempunyai kualiti anti-biotik juga. Ia juga digunakan sebagai bantuan kardiovaskular, terutamanya sebagai bantuan kepada fungsi serebrum. Ini adalah hanya satu senarai kecil beberapa manfaat kesihatan yang menggalakkan "Tiada tandingan One". Anda kesihatan akan diterima baik dengan mempunyai Suci Basil dalam kabinet ubat anda untuk menyokong kesejahteraan anda. Anda tidak menipu orang untuk 5000 tahun. Ia benar-benar Ratu Herba!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar